Coachen 3.0 deel 2: Oplossingsgerichte gespreksvoering

Coachen 3.0 deel 2: Oplossingsgerichte gespreksvoering

Coachen 3.0 – Oplossingsgerichte gespreksvoering is het tweede deel van een trilogie over coachen op basis van wetenschappelijke inzichten.

Coachen 3.0 – Oplossingsgerichte gespreksvoering is het tweede deel van een trilogie over coachen op basis van wetenschappelijke inzichten.

De vragen die we stellen bepalen de antwoorden die we krijgen. Als je iemand in beweging wilt krijgen, moet je niet vragen wat hem tegenhoudt. Vraag liever waar hij op hoopt , wat wel werkt en wat een eerste, kleine stap kan zijn.

Coachees zijn vaak gemotiveerder dan we denken. doorgaans ontbreekt het ze aan perspectief en zelfvertrouwen, maar hoe vergroot je die? Net als motivatie kun je zelfvertrouwen niet in iemand stoppen maar je kunt het wel ontlokken. Hoe? Door te luisteren met waarderende oren en radicaal andere vragen te stellen

Coachen 3.0 – Oplossingsgerichte gespreksvoering is het tweede deel van een trilogie over coachen op basis van wetenschappelijke inzichten. Door dit leerboek bouw je snel een fijne werkrelatie op en stimuleer je effectief het ""geloof in eigen kunnen' en ""denken in mogelijkheden' bij je coachees.

Bestseller deel 1 gaat over motiverende gespreksvoering. Dit tweede deel kan los van de andere delen gelezen worden.

Sergio van der Pluijm studeerde Algemene Sociale Wetenschappen en werkte 15 jaar lang in het reclasseringsveld. Het bleek een mooie en rijke leerschool rondom termen als motivatie, zelfeffectiviteit en gedragsverandering. Eind 2009 richtte hij Bureau Bewezen Effect op en van daaruit biedt hij met zijn team trainingen aan voor coachende professionals in onderwijs, zorg en het publieke domein. Zijn belofte daarbij is: Leer gesprekken voeren die levens veranderen.

Competenties

coachen;coaching;oplossingsgericht werken;professionele gespreksvoering;positieve psychologie;groei-mindset;evidence-based coachen