Marketingstrategie (nog niet live, lijkt dubbel)

Online cursus Marketingstrategie (nog niet live, lijkt dubbel)

Als je echt omzet wilt maken en die omzet omhoog wilt zien gaan, dan kan het niet anders of je maakt werk van marketing. Marketing staat voor gericht zijn op de klant en voor tegemoetkomen aan zijn of haar wensen en behoeften. Natuurlijk weet iedereen dat, en er bestaat ook wel een algemeen idee over hoe marketing werkt. Wil jij in een samenhangend overzicht te weten komen wat echt belangrijk is bij marketing, dan is deze e-learning helemaal voor jou bestemd. Een zakelijke benadering zonder ruis, een deskundige opzet, compact onder woorden gebrachte stof in begrijpelijke taal, dat is wat deze online training onderscheidt van veel ander lesmateriaal.

De e-learning 'Marketing' legt eerst de voornaamste principes en uitgangspunten van marketing uit, waarna de diverse vormen van marketing kort worden besproken. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de belangrijke verschijnselen van marktsegmentatie en -fragmentatie. Daarbij komen de diverse criteria voor marktsegmentatie aan de orde. Natuurlijk ontbreekt de noodzakelijke uitleg over de verschillende marktstrategieën niet. In het kader van de zogeheten marketingmix worden de zeven P's (dat zijn de voornaamste marketinginstrumenten) besproken. Ook komen de onmisbare concepten als winkelbeeld en winkeltrouw in deze cursus aan bod.

Duur

De e-learning 'Marketing' duurt ongeveer 40 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.

Doelgroep

Deze e-learning is bestemd voor iedereen die behoefte heeft aan nuchtere, samenvattende en op de praktijk gerichte informatie over de voornaamste uitgangspunten en principes van marketing. Als je deze online training wilt inzetten voor de opleiding die je volgt, werk je aan de volgende beroepscompetenties op MBO-niveau: Beslissen en activiteiten initiëren, Relaties bouwen en netwerken, Overtuigen en beïnvloeden, Presenteren, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' inspelen.

Lesmaterialen

De cursus 'Marketingstrategie - De opbouw van marketingstrategieen en het waarom achter prijs - product etc, de 7 p's' bestaat uit:

  • VideoCollege
  • E-Book
  • Begrippenlijst
  • Praktijkopdracht
  • Samenvatting

Toetsing

De cursus 'Marketingstrategie - De opbouw van marketingstrategieen en het waarom achter prijs - product etc, de 7 p's' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat.