Crossing the Chasm (samenvatting)

Crossing the Chasm (samenvatting)

Velen vinden ''De markt veroveren'' een aanlokkelijk idee. Maar het lukt vaak niet. Dat komt omdat de meesten geen rekening houden met een bepaalde kloof in de bekende curve van het adoptiepatroon van nieuwe producten. Moore legt uit in Crossing the Chasm waar de kloof ‘m in zit, en hoe die doordacht te overbruggen.

Crossing the Chasm (Samenvatting)

Velen vinden ''De markt veroveren'' een aanlokkelijk idee. Maar het lukt vaak niet. Dat komt omdat de meesten geen rekening houden met een bepaalde kloof in de bekende curve van het adoptiepatroon van nieuwe producten. Moore legt uit in Crossing the Chasm waar de kloof ‘m in zit, en hoe die doordacht te overbruggen. Lees meer...

 

De auteur

Geoffrey is een Amerikaanse organisatietheoreticus, managementconsultant en auteur , bekend van zijn werk Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers. Moore begon zijn professionele leven als professor Engels aan het Olivet College in Michigan, voordat hij met zijn gezin naar Californië verhuisde. 

Geoffrey was verkoop- en marketingmanager bij Rand Information Systems, Enhansys en Mitem. Hij leidt zijn eigen adviesbureau, Geoffrey Moore Consulting, en is een venture-partner bij Mohr Davidow Ventures en Wildcat Venture Partners, evenals algemeen directeur bij Geoffrey Moore Consulting.

 

Over de samenvattingen

De samenvattingen van SpeedMBA zijn ultracompact. Of het origineel nu een boek van 200 of van 500 pagina’s is, steeds krijg je in het equivalent van 1,5 tot 2 A4 de gehele essentie van het boek mee. Voor de één is dit de ideale lengte om de kernboodschappen mee te pakken, voor de ander kan het als een aftasting dienen om het echte boek te gaan lezen.

 

De samenvatter Machiel Emmering

Machiel studeerde economie en bedrijfskunde, en is gepromoveerd bij Nyenrode. Hij past dit toe als management consultant, trainer, projectmanager, en ondernemer.

Hij werkte voor o.a. DNB, Sara Lee en Philips, en sinds 2007 als zzp’er voor corporates (o.a. ING, MasterCard, eBay), ministeries (o.a. EZ, I&W, VWS), en grote MKB’ers (o.a. Heerema, TFG, TOPdesk).

Machiel heeft vele artikelen en een diverse boeken geschreven, waaronder Het Bedrijf, de verkorte handleiding en 100 Business Bites. Zijn stijl is los en informeel, maar hij zit wel strak op inhoud. Zijn “ding” is om omvangrijke en schijnbaar complexe gebieden toch logisch, compact en toegankelijk voor iedereen te maken. Zo ontstonden ook de samenvattingen van SpeedMBA. 

Aanpassingsvermogen
Ambitie
Besluitvaardigheid
Durf
Initiatief nemen
Klantgerichtheid
Omgevingsbewustzijn
Oordeelsvorming
Plannen en organiseren
Prioritering
Verandervermogen