De eerste effectieve merkgids voor kleine-en-middelgrote bedrijven. Een gids voor iedereen die nieuwsgierig is naar hoe je vanuit de oorsprong naar een voorsprong van je merk kan komen.
Ga aan het werk met jouw merk!
Een kreet die aanspoort tot actie. Maar wat voor soort actie? En wat levert die actie dan op? En waar moet ik beginnen? Herkenbaar? Vast wel. Als ondernemer heb je namelijk wel wat anders aan je hoofd dan werken aan je merk. Dat komt nog wel. Als ik meer tijd heb, denk je. Maar het is wel noodzakelijk om eraan te werken. Want je kunt nog zoveel leuke en mooie dingen bedenken, de mensen die je wilt interesseren voor jouw aanbod moeten er wel van op de hoogte zijn. Vervolgens gaat het erom dat je mensen kunt laten ervaren dat jouw aanbod echt toegevoegde waarde heeft.
Echt onderscheidend zijn in de huidige tijd is heel moeilijk. Concurrentie is overal, de huidige consument is goed geïnformeerd en heeft hooggespannen verwachtingen
Aan je merk werken is dus pure noodzaak als je niet onder wilt sneeuwen. Maar de grote vraag is: Wie moet wat doen? Wat moet ik doen? Hoe moet ik het doen? Ik merk dat ondernemers met dit soort vragen bezig zijn. En mogelijkheden liggen vaak dichter bij huis dan ze denken. Mijn motto is dan ook: ‘je merk is dichterbij dan je denkt’.
Voor hen die geen tijd hebben om in de vele theoretische en praktische boeken over merk en branding te duiken schreef Michiel Trenité, de Merkenman, deze basisgids over branding. Over de belangrijkste bouwstenen die leiden naar een geloofwaardig merkverhaal.
Leuk dat je een review wilt plaatsen. Deze functie is alleen beschikbaar nadat je bent aangemeld. Uiteraard is het aanmelden volledig gratis.