Gastgevers in Geluk

Gastgevers in Geluk

In zeven stappen naar hartverwarmende hospitality
Het boek is een managementroman over de nieuwe kracht van hartverwarmende hospitality in een digitale samenleving. Tevens delen 29 markante professionals hun visie op gastvrijheid en dienstverlening.

Hoe maak je van klanten Toffe Gasten?   ❤ Hoe maak je van medewerkers Vurige Ambassadeurs? ❤ Hoe maak je van leveranciers Co-Createurs? ❤ Gastgevers in Geluk geeft een antwoord en een formule in zeven stappen op 49 Moments of Magic. 

Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat zijn teruglustige gasten: gasten die niet meer naar huis willen omdat alles klopt bij de gastgever waar ze verblijven. Luc van Bussel geeft service een nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar, luistergevig, oplosselijk, verrasvast, verwenzaam en teruglustig. Het boek is het beste bewijs dat mensen niet zonder elkaar kunnen en dat persoonlijke ontmoetingen de echte verbinding vormen in een digitale samenleving . Gastgevers in Geluk is een ode aan de mensen in de dienstverlening en een handleiding voor managers op zoek naar teruglustige gasten of klanten. In het boek delen negenentwintig markante gastschrijvers hun visie over gastvrijheid. Ze maken het boek compleet en geven de lezer een brede blik in de wereld van hospitality.

Over de auteur

Luc van Bussel is een Gastvrijheidsondernemer met een missie. Hij gelooft in de groeiende noodzaak van hartverwarmende gastvrijheid in de huidige digitale coole samenleving. Hij noemt zijn medewerkers 'WarmteMakers' en heeft 'leiding een nieuwe lading' gegeven. Als veelgevraagd spreker inspireert hij bedrijven, organisaties, instellingen en (semi/publieke) overheden met zijn indringende boodschap over menselijke verbindingskracht in deze digitale transformatie. In 2017 schreef hij de managementbestseller ‘Gastgevers in Geluk, in zeven stappen naar hartverwarmende hospitality'. Het boek neemt de lezer mee op de grondslagen van gastvrijheid en stond vijf weken op Nr.1 bij Managementboek.nl.

Zijn nieuwe (vierde) boek ‘De Confetti Company, Warme Cultuurmakers in Coole Tijden" is een vernieuwd manifest voor ‘warme bedrijfsculturen’ waar medewerkers eregasten worden. In deze cultuurroman geeft hij zijn prikkelende visie & missie over nieuw werkgeverschap en werkgeluk. Hij nodigde tegelijk elf topbestuurders uit om hun unieke bijdrage te leveren aan dit inspirerend managementboek over een nieuwe bedrijfsethos.

In het dagelijkse leven is Luc van Bussel (1964) getrouwd met Anne Margreet Meulman en zijn de ouders van Ralph & Jerry. Hij is CEO/DGA van het gastvrijheidsbedrijf Regardz Hospitality Group B.V. en Onemeeting.com In 2017 richtte hij binnen Regardz een nieuw gastvrijheidsbedrijf op: NewHospitality B.V. Hiermee adviseert hij bedrijven & organisaties over hartverwarmende gastvrijheid en warme cultuurontwikkeling.

Luc van Bussel noemt zichzelf een Vlaming met een Nederlands paspoort. Als Nederlander groeide hij op in het Vlaamse dorpje Leut en studeerde Hospitality Management aan de Erasmushogeschool in Brussel en Cornell University in New York. Hij was de vernieuwer van het succesvolle Center Parcs Europa in de jaren negentig en daarna 13 jaar de CEO & Partner van The Alwaysbemobile Company (o.a. Profile Tyrecenter). In 2014 werd hij gastvrijheidsondernemer en samen met Michiel Heilijgers mede-eigenaar van Regardz Hospitality Group.

Meer informatie over Onemeeting.com en NewHospitality vindt u op onemeeting.com/newhospitality/
Recensies over keynotes vindt u op onemeeting.com/newhospitality/recensies/

Andere boeken door Luc van Bussel
Infarct, Alles kan Beter en De Confetti Company.

Competenties:

Gastvrijheid; managementboek; organisatie; werkgeluk; werkgeverschap; cultuur; cultuurvisie; cultuurrol; hospitality; topbestuurders; warmtemakers; bedrijfswarmte; inspiratie; hartverwarmend.